De rollen zijn omgedraaid.

29 maart 2017 - Marbella, Spanje

Goedemiddag allemaal,

Zoals de titel van het verhaal al zegt zijn de rollen omgedraaid en ben ik niet meer de verpleegkundige maar de patiënt. Afgelopen vrijdag werd ik wakker na een middagdutje en kreeg ik geen lucht meer. Dus ik ging direct recht opzitten waardoor ik merkte dat m'n hart ontzettend snel klopte. Ondertussen nam ik contact op met mijn collega waar ik mijn verhaal voorlegde. Ze vertelde me dat het verstandig was om even naar de farmacy te gaan en me bloeddruk op te meten, die was uiteraard veel te hoog. Me collega stelde voor dat het verstandig was om naar de eerste hulp te gaan. Toen ik daar aankwam had ik een hartslag van 224 per minuut. Ik werd meteen aan de hartbewaking, beademing, infuus enzo. gelegd. Ook werd mijn bloed gecontroleerd. toen de resultaten daar van terug kwam besloten ze dat ik moest blijven. Er was namelijk een enzym genaamd Troponina te hoog, (140.0)  dit kan een hartaanval veroorzaken of heeft veroorzaakt.  Na een nachtje op de intensive care door gebracht te hebben mocht ik de volgende dag weer na huis omdat ik me wel redelijk voelde.

Op maandag had ik weer ontzettend veel pijn op me borst en kon ik moeilijk ademen. Me collega adviseerde weer om terug te gaan naar de eerste hulp wat ik dus ook deed. Mijn hart zag er goed uit en er was niks mis mee maar omdat ik toch nog teveel pijn om me borst had besloten ze dat ik moest blijven. Ik lig nu inmiddels al vanaf maandag in het ziekenhuis en ik weet helaas nog niet waar de pijn vandaan komt. Wel lig ik aan het infuus en krijg ik verschillende medicijnen om de pijn te onderdrukken. Verdere testen en onderzoeken laten hopelijk blijken wat er aan de hand is.

Me stage hier is nog steeds fanatisch wat mag ik hier toch een hoop leren en doen. Vorige week heb ik op m'n collega bloed mogen afnemen. Een geweldige ervaring.

Ik merk wel nu dat ik hier stage loop dat ik toch wel heftige dingen mee maak. Meisjes van mijn leeftijd die een borstvergroting laten doen en mensen die hier op vakantie zijn die er achter komen dat ze kanker hebben. Dingen waar je toch wel mee moet leren omgaan.

Ik zou eigenlijk deze week switchen van afdeling en naar de eerste hulp gaan voor een maand  maar dat zit er voorlopig even niet in. Na de maand eerste hulp ga ik voor een maand naar de intensive care en daarna een maand naar de OK. een super leuk vooruitzicht dus.

Helaas is mijn verhaal dit keer niet zolang, maar ik houd jullie zeker op de hoogte.

Groetjes vanuit Marbella,

xx Shirley