Eerste dag

20 februari 2017 - Marbella, Spanje

Hallo Allemaal, (20-02-2017)

Daar ben ik weer! Ik heb vandaag voor mijn doen  gezond gedaan.. Ik weet namelijk nog niet hoe de bus werkt en omdat ik niet te laat wou komen ben ik maar gaan lopen, heen en terug. Het is nogal al wat als je een auto gewend bent maar de sportschool hoef ik in ieder geval niet op te zoeken, niet dat ik dat überhaupt zou doen maar toch haha.

Vandaag was me eerste dag in het ziekenhuis. Je start hier om 08:00. Wat zal ik ervan zeggen? Ik kon me horloge in ieder geval weggooien want ze houden zich hier niet bezig met de tijd. Ze beginnen om 08:00 met de "handover" of ook wel overdracht. Lekker in het Spaans dus ik begreep er vrij weinig van, maar na een paar keer vragen wist ik ongeveer wat er gezegd werd. Ik merk wel dat ik meer vraag omdat het in een andere taal is en daar doe ik toch wel me voordeel mee. Na de overdracht maken we eerst een rondje en meten we de bloeddruk en tempratuur. Na dat we dat gedaan hebben beginnen we met het medicatie ronde.. Dit wordt door de nachtdienst klaar gezet en wij hoeven het alleen te controleren en af te tekenen. Dit alles neemt zo'n 40 minuten in beslag. Tegen kwart voor 9 gingen we koffie drinken en had ik de mogelijkheid om een broodje te eten. Dit vond ik toch wel vreemd omdat we nog maar net waren begonnen. Na die kleine pauze heb je eigenlijk geen pauze meer. Misschien omdat ze hier toch alles rustig aan doen is dat niet nodig.

Na de pauze hebben we de tempratuur en zo in de computer gezet. Toen dat was gebeurd gingen we naar een patiënt waar we een nieuwe infuusnaald moesten inbrengen. Heel interessant om te zien en na dat gezien te hebben mocht ik er ook een verwijderen. Daarna heb ik gekeken hoe een ECG in ze werk ging en mocht ik helpen om het aan te sluiten.

Ik moet er wel aan wennen dat je mensen niet hoeft te wassen, tenminste niet vandaag en ik heb het ook niemand zien doen dus het was een beetje wennen.

Het was een rustige maar leuke eerste dag! Ik zit nu lekker op de bank en wacht tot Alina (Huisgenootje) klaar is met het maken van sushi dus daar ga ik straks lekker van genieten en dan lekker op bed want om 06:00 gaat mijn geliefde wekker weer.

Tot over een paar dagen & bedankt voor het lezen, en neem ook een kijkje bij mij foto en video's voor wat leuke kiekjes!

Liefs,

Shirley