Onverwachts reisje

27 februari 2017 - Marbella, Spanje

Hallo hallo,

De eerste week stage zat er alweer op en ik moet zeggen dat ik het geweldig vind! Het ziekenhuis is prachtig en het personeel is erg vriendelijk. De eerst week besloot ik om de kat uit de boom te kijken en zo min mogelijk te doen omdat ik anders overhaaste beslissingen ga maken waar ik nog niet klaar voor ben. De tweede dag was beter dan de eerste. Ik liep met een goede verpleegkundige mee, ze legde de overdracht stap voor stap aan me uit zodat ik op de hoogte was van wat ik zou aantreffen in de kamers. Het was een soort geruststelling omdat ik op de hoogte was. Daarna gingen we kamer voor kamer langs en deden we weer het tempratuur en bloeddruk rondje.

Na dat kwam de arts langs en vroeg me begeleider of ik het leuk vond om met hem mee te gaan zodat ik kon kijken wat hij ging doen. De arts moest een punctie uitvoeren in de maag van een vrouw om er liquor uit te halen voor onderzoek. De arts was erg vriendelijk en legde me alles nog een keer uit in het engels. Daarna kwam er nog een arts langs en die moest op artsenvisitie door het gebouw en weer mocht ik mee, ook hij legde alles weer in het engels uit. Een interessant en leerzame dag!

De derde dag was hectisch omdat er nieuwe patienten werden opgenomen en een vrouw had hechtingen op haar buik in de vorm van nietjes, die ontstoken waren dus moest er snel gehandeld worden. Ik moet zeggen dat je maag erg sterk moet zijn als je daar bij bent.

De vierde dag was voor mij een beetje een rot dag omdat ik amper kon lopen omdat ik last had van me rug. De verpleegkundiges vonden het verstandig dat ik er even foto's van ging laten maken en dat heb ik dus ook gedaan en wat bleek dus dat ik een klein scheurtje in me spier had en me spieren waren verrekt. Dat zou vast komen van het vele lopen en het te zwaar tillen. Ook had ik een infectie in m'n urineleiders. Ik kon het niet beter treffen. Dus werd ik meteen naar huis gestuurd met 4 doosjes met medicijnen. Gelukkig sloegen die gelijk aan en was de pijn wat minder.

Op zaterdag ochtend kreeg ik slecht nieuws van me oma uit Nederland.. Mijn opa was van de trap afgevallen en lag in het ziekenhuis. Zijn hele knie was kapot. Hij moet sowieso 3 weken in het ziekenhuis blijven omdat hij geopereerd moet worden. Zijn complete been zit in het gips en hij heeft een katheter omdat hij niet meer mag lopen. Morgenochtend krijg hij een MRI om verder onderzoek te doen. Ik heb dus besloten om terug te vliegen om bij m'n opa langs te gaan. Ik blijf tot zondag in nederland en vlieg dan weer terug naar Marbella. Voor het weer kom ik in iedergeval niet terug naar Nederland

Jullie horen gauw weer van mij!

Groetjes vanuit het zonnige Marbella

1. Jos keizer:
    1 maart 2017
    Je doet het goed mooi verhaal