Adios Groningen, Hola Marbella

15 februari 2017 - Marbella, Spanje

Hallo Allemaal,

Vandaag (14 februari '17) ging mijn avontuur van start. Helemaal alleen ging ik naar Spanje, Marbella. Ik ga stage lopen in een privé ziekenhuis (Hospital Quiron). Het is vreemd om alleen te zijn maar aan de andere kant ook een soort van opluchting. Ik deed iets waar ik normaal wel een paar keer over na moest denken en het precies doordacht moest hebben, maar nu nee het ging allemaal vanzelf. Een paar weken voor vertrek besloot ik om weg te gaan. Misschien omdat ik bang was geen stage plek in Nederland te krijgen? Enigszins was ik dat ook wel maar dat was niet de reden van vertrek. Het was omdat ik iets wou doen wat anders was en dat kreeg ik zo op een serveerblaadje gepresenteerd door Jong leren.
Dan komt het moment dat je je koffer moet inpakken maar wat neem je dan allemaal mee?  Mijn winterkleding kon ik in ieder geval thuis laten. Toen brak het moment van de waarheid aan, kon de koffer dicht of niet? Het antwoord raad je vast al... die kon natuurlijk met geen mogelijkheid dicht.     Gelukkig had ik de optie om een koffer bij te boeken en dit dus ook maar gauw gedaan. Madame was klaar voor vertrek. Op het vliegveld ging alles redelijk snel en kwam ik op het punt om afscheid te nemen. Dit was toch wel even slikken... en daar verdween ik achter de schuifdeuren op naar mijn nieuwe woonplaats. In het vliegtuig genoot ik van een lekker glas champagne en wat noedels.. goede combinatie! Om 19:15 kwam ik aan in Malaga waar ik op me dode gemakje zo even de vertrekhal zou uitlopen zonder me koffers mee te nemen haha.. we noemen het maar gezonde spanning. Uiteindelijk toch maar wel me koffers opgehaald. Daarna ben ik met de taxi naar het appartement gegaan.. Laten we zeggen dat de taxi rit erg stil was. De taxi chauffeur sprak geen woord engels en ik geen woord Spaans dus konden we elkaar daar niet in tegemoet komen. Dus genoot ik van het uitzicht. Om 20:30 kwam ik aan in mijn appartement waar ik Kirsten ontmoette, me nieuwe kamergenootje voor een week. Tijd om het appartement te bekijken had ik niet want we gingen direct door naar de studentenflat waar de rest van alle stagiaires waren. Veel indrukken en een beetje overweldigend maar het was leuk om ze te ontmoeten.  Naar een uurtje waren we weer terug in het appartement en heb ik m'n koffers uitgepakt en ben ik lekker gaan douchen. Inmiddels lig ik lekker in bed want morgen moet ik er weer vroeg uit om mijn NIE-nummer aan te vragen (soort visum) en natuurlijk om de prachtige omgeving te verkennen.

Ik zeg maar zo, Adios! Buenas noches

1. Priscilla:
    15 februari 2017
    Oehhh vandaag een dagje de stad verkennen dus. Vergeet niet de oversized cocktails goed te verkennen mocht je nog een dagje vrij zijn.